Web Analytics Made Easy -
StatCounter
Skip to content

Profileringsprodukter som hjelper butikken din 

Kunderelasjoner er noe som blir mer og mer viktig i dagens økonomi og måten bedrifter forholder seg til kunder på er noe som har vært i drastisk endring i løpet av de siste ti årene. Det å bygge ekte relasjoner med kundene sine er noe som har blitt mer og mer viktig i takt med at det å bruke influensere og en mer direkte tilgang til markedsføring har blitt populært. Endringen har medført at kundene ikke lenger er like interessert i å bli solgt til, men vil heller føle at de har en relasjon til det brandet de kjøper fra. Det du som butikk kan gjøre for å sørge for at du ikke går glipp av utbyttet av denne endringen er blant annet å bygge relasjoner til kundene dine, og det skal vi se nærmere på her.

 

Det er mange som kanskje synes at det høres litt abstrakt ut å skulle bygge relasjoner med kundene sine, men i bunn og grunn handler det bare om å se dem som mennesker og ikke bare som kunder. Når man for eksempel står på en messe kan det å ha med seg reklamegodteri for alle smaker være en god idé, man kan gi gratis frakt til lojale kunder eller man kan sende med ekstra ting når kunder kjøper for over et visst beløp. Hvordan man velger å gjøre dette har derfor mye å gjøre med hvor man møter kundene sine, selv om mange av prinsippene er de samme.

 

Når kunder handler i butikken

Når kundene handler i butikken har du mulighet til å ha flotte handlenett de kan velge mellom hvis de kjøper for over en viss sum. Du kan putte en håndfull sukkertøy med logoen deres i posen, eller avhengig av hvilke produkter dere selger, gi kundene noe som passer perfekt sammen med deres brand. Dette kan du gjøre uansett om det er i selve butikken eller på messer og andre steder der man ofte møter mange potensielle kunder.

 

Når kunden handler på nett

Når kundene handler på nett er det også mange profileringsprodukter som kan egne seg. Putt en håndfull sukkertøy i pakka, legg med en caps med trykk eller en badeball hvis det er sommer, eller noe annet hvis det er andre sesonger det er snakk om. Det å pakke opp en liten overraskelse er noe ingen kan motstå, og vil gjøre at kundene føler seg tettere knyttet til deg enn de hadde vært ellers.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.